måndag 1 september 2008

Nästan nöjd

Är det bara jag som tycker att det är svårt att hitta jeans till barnen som sitter bra? Tycker att allt är så smalt! Köpte ett par jättetuffa byxor till Oliver på HM, modell "baggy". Han kan inte ens klättra upp i soffan för dom är så smala.
Hemma hade vi ett par muddjeans som hade blivit för små. Ritade av dom i fullfart och la på lite på längd och bredd. Tyvärr hade jag lite för bråtom så glömde lägga till lite extra längd i midjan. Så resultatet blev ett par byxor som jag nästan är nöjd med. Duger till hemmabruk.

Gillar att dom är lite smala men att ungen ändå kan röra sig och leka. Tycker det är en fördel för en vild liten 1,5 åring!

Både jeans tyg och svart mudd kommer från Stoff och stil.






1 kommentar:

Mia sa...

Hej! Kul att du gillade stickfodralen. Jag rekommenderar tutorialen jag länkade till om du vill sy upp ett, bra upplägg och rätt instruktiva bilder. Mysiga bloggar du har!

H: Mia