onsdag 25 juni 2008

Klänning till min favvo tjej!

Hade lite regnbågstyg från Stoff och stil kvar och bestämde mig för att Loppan ska få en klänning! Vet inte riktigt hur jag känner för slutresultatet.. Är det lite nattlinne känsla över klänningen? Blir det bättre när man ser den på kanske?
Ja det återstår att se för Loppan bor låååångt borta. Saknar henne jättemycket!


Fick ett bra tips av en tjej i sytråden att använda hushållsoverlocken att fålla med. Tyckte det blev jättebra! Ska köpa en tvillingnål och prova med det också men är ju kul med variation.
Mönstret kommer från Onion, www.onion.dk och stl är 128.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kanonfin! Jag gjorde en liknande klänning åt Tyra(s föräldrar) på FL, som jag också tyckte såg ut som ett nattlinne först, men la till en applikation och ett knytskärp i midjan, då blev det bättre-kanske en ide?
http://knoddochfjant.blogspot.com/2008/06/byte.html

Daddis sa...

Tack för länken lisa! Nåt saknas på klänningen..Kanske ska prova på en applikation. Jättebra tips!