torsdag 21 februari 2008

Mei Tai


För ett par veckor sedan var vi i Norge. Skulle då ta flyget från Kastrup. Innan resa bestämde jag mig för att sy en Mei Tai för att få lite avlastning när man skal på och av flyget, samt när man skal gå igenom säkerhetskontrollen på Kastrup. Av erfarenhet vet jag att man kan bli stående där rätt länge och innan man kommit igenom kontrollen finns det inga vagnar till barnen. Och ha en bebis på 11,5 kg på armen i längen är tuuuungt. Så en mei tai blev det!

Jag fodrade midjepartiet med fleece. Det enda som jag inte är helt nöjd med är placeringen av axelbanden, skulle hellre ha satt dom ända upp i hörnorna.

Men för övrigt var den väldigt smidig att ha med sig och sonen uppskattade den. Till och med jag med dålig rygg kunde bära O utan problem i närmare en timme.

Inga kommentarer: